long time no see

Jag vår verkligen försöka skriva mer!! har inte skrivit på tre veckor :/

Det som har hänt de senaste veckorna är att football säsongen har börjat och jag har hunnit spela 4 matcher. Min coach bestämde att jag spelar i både Varsity(seniors) och JV(sophmores and juniors) för att lära mig spelet bättre. I förmiddags hade vi vår senaste match. Det var sjukt spännande!! Vi låg under med 6-0 i sista "quarten" och vårt anfall var segt, alla var trötta och coachen hade satt in alla möjliga nya pigga människor inklusive mig för att få poäng. Eftersom jag knappt kan våra offensiva spel blev det ju inte bättre. Då sa vår coach till oss att det enda sättet vi skulle få poäng var om vi fångade bollen som försvar och springa hela vägen till deras målområde o få en touch down (vilken är sjukt ovanligt o nästan aldrig händer). Meen, när det var ca 4 minuter kvar slår vårt försvar till bollen så att den hamnar rakt i famnen på vår back som springer hela vägen o gör en touchdown!! Men tyvärr så anmäler motståndarna foul, att en av deras spelare blev nerdragen i skydden vilket han inte alls blev så vi förlora våra poäng :( Nästa vecka ska jag börja spela som offensiv lineman också. (spelar redan deffense lineman nu)
Jag gjorde också min första tacklig idag! :) Det var sjukt kul, känslan efter att ha stoppat ett spel är grym:)

Skolan rullar på som vanligt, mycket att göra. Skulle aldrig orka att gå i skolan mer än ett år här! Går nästan alla mina klasser med 95:or eller 94:or eftersom vi i sverige börjar skolan senare o e efter typ.. Men det går jätte bra ändå!
Nästa vecka är det homecoming och varje vardag kommer det att vara ett tema som man ska klä sig efter :) och på lördagen nästa vecka är det homecoming dans! precis som i filmer.

Imorgon ska jag ta mina senior pictures, så jag måste lägga mig nu :)

Kommentarer
Postat av: Harvey

Synd det där med matchen...menmen, ni vinner nästa ;)))

låter som du har det skitnajs i USA, blir fan riktigt avundsjuk och önska att jag också hade gjort nåt sånt som du gör nu... :P



Hur går det med brudarna då? ;) Har du bjudit någon till homecoming dansen än? ;DDD



Aja vi hörs på skype! =)



/Daniel

2010-09-18 @ 19:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0