Football säsongen är över.. :/ 11/7

Igår hade vi vår sista footballs match. På kvällen hade vi också avslutning/tack-middag för JV-teamet. Det var galet kul! :) Jv grabbarna är galna! haha, har defenitivt varit mer kul med JV än Varsity!
Det är skönt att äntligen få vila och inte behöva stanna kvar i skolan tills klockan 6 varje dag, men känns lite synd att inte spela mer.. Det har varit grymt kul att få spela en helt ny sport och att fått vara med i ett lag! :) Imorgon har vi avslutning för vårat mentors program med en förskola i närheten av Air Academy. vi kommer att ge barnen en t-shirt o ta lite bilder:) efter det blir det att städa våra lockers och lämna in våra pads och jerseys. Kommer vara lite sorgligt :P sen på fredag kommer vi att ha en "banquet" för football teamet och ha middag med Varsity teamet, kommer förhoppningsvis få min letter också! vi har inte vunnit någon match där, o jag vet inte hur coachen känner efter att jag skippade vår sista match i fredags.
Juste, jo i fredags då hade vår Astronomy lärare bokat ett beök till ett observatorium så att vi kunde kolla i teleskop på stjärnor och stuff. Det var ganska coolt, jag trodde dock att det skulle vara mycket större och att vi kunde se galaxer och så jättetydligt men det var mest suddigt och svårt att se :P blev lite besviken, men som dom förklara så kan man inte se så långt ut i rymden själv utan man behöver en kamera att ta bilder så att ljuset från rymden kan samlas och sen visas tydligare. komplicerat det där :P

Förra veckan var det föresten Halloween! Skolan hade ordnat en halloween dans, men en kompis hade ordnat en fest istället som jag gick på:) det var bra det för tydligen hade det bara varit runt 20 pers på skoldansen :/ på söndagen var jag också ute ett tag och "trick o treata" :P var helt annorlunda från sverige, när vi gick runt var det helt knökat med barn som gick runt bland husen, vi var också vid några hus som hade byggt egna spökhus som man kunde gå igenom :)
Nu är det thanksgiving jag ser fram emot! då har vi en veckas lov och firar med Kalkon och andra festligheter :) kommer bli kul och ännu en ny erfarenhet! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0