En vanlig skoldag i USA

Har inte skrivit på typ en vecka nu :/ måste bli bättre på det!
JAg tror jag är allergisk mot någonting här bland bergen för mår inte alls bra idag, så jag är hemma från skolan just nu.
Missar två träningar pga det:/ träningarna går annars bättre nu. Spelar just nu försvarnade lineman i vårt skollag. Hoppas jag får någon offensiv position snart :D
Skolan här jämfört med i sverige är helt annorlunda! Det finns så mycket fler regler och poäng man måste ta för att få bra betyg.
Om man kommer förssent t.ex. får man 50% avdrag av de poäng man får den lektionen, och om man på gympan inte har på sig skolouniformen får man först 50% avdrag och sen 0 poäng på lektionerna :O
På matten har jag fått två lappar som jag kan lämna in istället om jag inte gjort läxan nån dag, som sagt har dom helt andra regler och sett att lära ut
Lektionerna är annars bra som jag valt. JAg har US History, American litteratur, Algebra2 (matte), Fysik, Astronomy, Gitarr o Study Hall för det första halvåret. Eftersom jag är utbytesstudent går det bra att byta om någon lektion är för enkel eller svår. Gitarren är lite för lätt, ska nog byta den mot en svårare kurs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0